Oslabená imunita je fenoménem 21. století. Tímto problémem trpí miliony lidí po celém světě. Jde o důsledek rychlé doby plné stresu, nezdravé a nekvalitní stravy a snahou o co nejvyšší životní standard. Stále více lidí je proto náchylných k onemocnění, zejména během zimního období, které nás právě čeká. Ještě stále se s tím však dá hodně udělat, stačí si tím správným způsobem nastartovat imunitu. Jak?

Nejhorší je přechod
Lidský organismus je největšímu náporu vystaven zvláště když se prudce mění tak denní, tak noční teplota. Podle statistik je jednoznačně nejhorším obdobím na nemoci právě to, do kterého jsme se před několika dny dostali – podzim. Paradoxem je, že i když se medicína posouvá rapidně dopředu, bakterie jsou ještě o krok před ní. Neustále mutují a proto jsou stále horší a horší léčitelné a zvyšuje se množství lidí, kteří ztrácejí schopnost odolávat nemocem. Nemluvě o tom, že současná populace stárne a s věkem se přirozeně zhoršuje i imunita.

I méně vitamínů hraje roli
Méně možností dopřát si vitamíny z čerstvého ovoce a zeleniny během podzimního, jakož i zimního období, také přispívá ke zvyšování nemocnosti. Zatímco v létě jste si mohli dopřát kopy čerstvé zeleniny a ovoce, podzim a zejména zima je již na tyto dobroty skoupá. A ani ovoce a zelenina z dovozu vás nezachrání, obsahují totiž jen nepatrné množství výživných látek ve srovnání s těmi domácími, ideálně vlastnoručně vypěstovanými.

Také by vás mohlo zaujmout: Trápí vás překyselení organismu? Dopřejte si tuto zeleninu a ovoce

Stres podporuje nemocnost
Pokud se k tomu všemu přidá ještě i stres, ať už spojený s vaší prací, nebo se školními povinnostmi vašich dětí, netřeba se divit, že onemocníte už i tehdy, když si vedle vás někdo byť jen kýchne. Když se k tomu přidají další příčiny snížené obranyschopnosti, jakými jsou špatná životospráva, alkohol, kouření, málo tekutin, relaxu, jakož i aktivního trávení volného času či sportování a nedostatek spánku, vaše obranyschopnost se pořádně oslabí.

Jak ji nakopnout?
potřebujete C-čko – skutečně to funguje. Dostatečný denní příjem vitamínu C a během zimního období i vitaminu D, dokáže spolehlivě ochránit před nemocemi, resp. znatelně zmírnit symptomy, pokud byste i prochladli. Dospělý člověk by měl jako prevenci sníst denně alespoň 1000 mg vitaminu C, který kromě imunity hraje důležitou roli např. iv léčbě kardiovaskulárních onemocnění
kolostrum – látka, kterou obsahuje mateřské mléko a má silné imunostimulační účinky. Seženete ho ve formě tablet, buď z kravského, nebo z kozího mléka. Doporučujeme kozí kolostrum – je sice dražší, ale i účinnější. Po čase byste měli sami pocítit, že vás bacily a bakterie jen tak lehce neskolí
řasy – i řasy jako spirulina či chlorella, obsahují řadu látek, které zvyšují obranyschopnost organismu. Mimo jiné obsahují karoteny, množství vitaminu C, bílkoviny, jako i mnohé jiné látky, které zaručeně nastartují vaši imunitu
podzimní vitamínové bomby – dopřejte si plody, které nám naše zem přinesla na podzim. Vsaďte na přirozené výživné látky z dýně, červené řepy, jablek, mrkve a jiné kořenové zeleniny, zelí, zda kapusty, nejlepší je zelené a fialové ovoce a zelenina,
dopřejte si ryby – obsahují omega 3-mastné kyseliny, které také přirozeně posilují imunitu a snižují záněty
Také by vás mohlo zaujmout: Červená řepa: Smělý bojovník za krásu a proti rakovině

Vyzkoušejte super imunitní drink
Chcete být zdravý jako řepa? Toto přirovnání věru nevzniklo náhodou. Červená řepa, zda červená řepa – jak chcete, je úžasná zelenina, která dokáže s vaší obranyschopností udělat doslova zázraky. A dá se z ní připravit super drink na imunitu, který je díky ostatním dvěma přidaným složkám opravdu bomba v boji proti bakteriím. Jak na to?

Nápoj na lepší imunitu potřebujeme:

1 červenou řepu
2 menší mrkve
1 jablko
Postup: Zeleninu zbavte slupek, omyjte a odšťavněte v odšťavňovači. Šťávu pijte čerstvou, dvakrát denně, vhodná je ráno nalačno a druhý pohár si dopřejte nejlepší do 17.00 hod. Ochutit můžete citrónovou šťávou, případně třtinovým cukrem.

Sdílejte