Kdo má byť jen ty nejmenší problémy s usínáním, ví, jaké to dokáže být nepříjemné. A to zejména tehdy, pokud nás čeká ráno náročný den, na který si potřebujeme pořádně odpočinout.

Přestože jedním z řešení jsou lékařem předepsané pilulky, není vždy nutné uchylovat se právě k nim. Někdy stačí vhodně namíchaný nápoj, čaj či jiná potravina.

Nejen děti mají pít mléko
Sklenici mléka na večer nikdy nemůže být špatný nápad. Aminokyselina tryptofan, kterou mléko obsahuje, se v organismu mění na hormony melatonin a serotonin. Právě ty jsou odpovědné za regulaci biorytmů, v rámci kterých patří i spánek. Pokud máte rádi mléčné koktejly, nic nezkazíte mixovaná jednoho banánu, skořice a mléka. Výsledkem bude vynikající chuť a klidný spánek.

Zkuste ověřenou klasiku v podobě medu
Ne nadarmo se med nazývá lékům, vždyť pomáhá při různých neduhů a mimo jiné i při neklidném spánku. Stačí, když si před spaním dáte lžičku medu a hned se vám bude snadněji usínat. Případně ho můžete dát do čaje, který večer vypijete a získáte tak klidný spánek. Med totiž obsahuje přírodní cukr, kterému se tryptofan snadněji dostane do mozkových buněk. Zároveň obmezduje produkci orexínu, který se spojuje s bdělostí. Ověřeným receptem našich babiček je i mléko s medem.

Mohlo by vás zajímat: Zázrak jménem med: Pro lepší spánek, mladistvý vzhled pleti i proti kašli

Banánovo-skořicový nápoj pomůže
Kombinace banánu a skořice je vhodná pro lepší spaní z několika důvodů. Draslík a hořčík, které jsou obsaženy v banánech, uvolní váš organismus a pomohou vám zbavit se přebytku kortizolu, který se v těle hromadí během stresových dnů. Skořice také zmírňuje stres a uvolňuje tělo. Navíc se stará o správné trávení, čímž vám zajistí klidný a ničím nerušený spánek. Připravte si z těchto dvou surovin chutný a účinný čaj. Potřebujete něj jen banán, trošku skořice a vodu. Odřízněte konce banánu a vložte jej do hrnce s vodou, povařte asi deset minut. Takový vývar nalijte do šálku, přidejte trochu skořice, můžete dosladit např. Stevieho či medem. Pak už jen stačí vychutnat si ho a užít si klidný spánek. Tento čaj pijte asi hodinu před spánkem. Banán můžete dále použít podle chuti – například na snídani s jogurtem, kaší či ovesnými vločkami.

Když máte třešně, dejte si!
Za kvalitní spánek a následně i odpočinutý a zdravý organismus je zodpovědný spánkový hormon melatonin. Konzumace potravin, které jej obsahují a podporují jeho produkci, proto nikdy není na škodu. K takovým potravinám patří překvapivě i třešně. Vypít třešňovou šťávu či sníst za hrst tohoto ovoce je výborným nápadem zejména pro ty, které trápí nespavost. Jedinou jejich nevýhodou je, na rozdíl od ostatních potravin, jejich sezónnost.

Mohlo by vás zajímat: Dary přírody pro lepší spánek: Prehazdovanie se na posteli s nimi nehrozí!
K přírodním prostředkům, které mohou urychlit usínání a zlepšit spánek, patří bezesporu i bylinkové čaje. Ale po kterých sáhnout, když výběr je tak velký?

Citrónovou vůní a dobrými sedativními a zklidňujícími účinky na nervovou soustavu se vyznačuje meduňka lékařská. Čaj z ní ve spojení s lžičkou medu pomůže odstranit stres a navodí klidný spánek.
Na lidskou mysl má zklidňující účinky třezalka tečkovaná, který pomáhá i při depresích, zvýšené nervozitě a stresu. Navíc zmírňuje projevy premenstruačního syndromu či menopauzy.
I hlavní složka piva – chmel pomáhá při nespavosti. Proto se vám může stát, že pokud si dáte večer pivo, tak se vám bude lépe usínat. Pozor však na jeho močopudné účinky. Takže to s čajem z chmele večer určitě nepřehánějte, protože vás v noci z postele vytáhne právě návštěva toalety.

Sdílejte